مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

هزاران نفر، خواب این مرد را می بینند...!

عکس این مردی که کشیده رو میبینید؟ در سایت Thisman.org نوشته از ژانویه ۲۰۰۶ تا الان حداقل ۲۰۰۰ نفر ادعا کردن که این مرد رو توی خواب دیدن! این دو هزار نفر از شهرهای مختلف دنیا بودن: لس آنجلس، برلین، سائو پائولو، تهران، پکن، رم، بارسلون، استکهلم، پاریس، مسکو و…
جالبه که بدونید، افرادی که “این مرد” رو دیدن، یه وب سایت هم درست کردن که تجربه هاشون رو در موردش به اشتراک بذارن!

در ژانویه سال ۲۰۰۶ در شهر نیویورک، بیمار یکی از روانپزشکان معروف، چهره مردی رو ترسیم میکنه و میگه بارها اونو توی خواب دیده. حتی این مرد چند بار بهش راجع به زندگی خصوصیش مشاوره داده. این زن قسم میخوره که هرگر این مرد رو توی زندگی واقعیش ملاقات نکرده!
روانپزشک مذکور فراموش کرده بود که عکس ترسیم شده رو از روی میزش برداره، تا اینکه چند روز دیگر یه بیمار (اینبار مرد) دیگه عکس رو شناسایی میکنه و ادعا میکنه که اغلب اوقات این مرد رو توی خواب میبینه! اینبار هم این بیمار میگه که هرگز این مرد رو توی بیداریش ندیده.

روانپزشک تصمیم میگیره که عکس این مرد رو برای تعدادی از همکارانش بفرسته مخصوصا اونایی که بیمارانی دارن که دچار عارضه خواب مکرر هستن.  در کمتر از چند ماه، ۴ بیمار پیدا شدن که ادعا کردن بارها مرد توی عکس رو تو خوابهاشون دیدن. همه شون هم عکس رو با عنوان این مرد خطاب میکردن (یعنی نمی شناختنش).

اینم یه نمونه از خوابی که یه بیمار تعریف کرده:
اولین باری که خواب این مرد رو دیدم موقعی بود که از نظر کاری تحت فشار بودم. خواب دیدم که در یک فروشگاه بزرگ و زیبا گمشده ام. بعد این مرد به طور ناگهانی سررام قرار گرفت و من شروع به دویدن کردم که ازش دور بشم. او به مدت یکساعت منو دنبال میکرد تا اینکه خودمو مقابل دیواری که در بخش کودکان سرپرمارکت قرار داده، پیدا کردم. در اینجا این مرد به من لبخند زد و راه خروجی کنار میز صندوقدارها رو به من نشون داد و من بیدار شدم. این مرد همیشه به خوابهام میاد و راه خروج از خواب رو به من نشون میده و بیدار میشم!
یه سری دیگه هم میگن که این مرد باهاشون رویاپردازی میکنه، بعد از یک روز سخت بهشون آرامش میده، یا اونها به شام دعوت میکنه یا روابط دیگری باهاشون داره!

چه چیزی میتونه باعث این اتفاق بشه؟ این سایت چند تا فرضیه رو مطرح کرده. ولی من (نویسنده مقاله) به “تئوری گذار” علاقه دارم:
براساس این نظریه این مرد، یک فرد واقعی است، کسی که مهارتهای روحی-روانی خاصی داره و میتونه به خواب افراد بیاد! برخی معتقدند که این مرد در زندگی واقعی همانند خودش در خواب افراد هست. برخی هم میگن متفاوته. یکسری از افراد هم اعتقاد دارند که پشت این مرد، یک نقشه بهبود روانی هست که توسط یک موسسه بزرگ پیاده سازی شده! خیلیا معتقدن این تئوری نزدیک به واقعیت هست. این سایت توسط یک جامعه شناس و بازاریاب به اسم آندره آ ناتلا ایجاد شده.
فرضیات دیگر در سایت رسمی به زبان اصلی موجود میباشد...  Thisman.org

آیا این جعبه ی سیاه می تواند آینده را پیش بینی کند؟

ظاهرا این دستگاه چهار ساعت قبل از حملات 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی، از وقوع آن اگاه شده بود….

در انتهای زیرزمین قدیمی یک گتابخانه در دانشگاه در ادینبرگ، جعبه کوچک سیاهی وجود دارد که تقریبا به اندازه ی دو پاکت سیگار است که کنار هم قرار گرفته باشند. این جعبه دائما اعدادی را به طور تصادفی و بدون ترتیب، تولید کرده و نشان می دهند.

با نگاه اول، این جعبه بخشی معمولی از یک وسیله به نظر می رسد. در مرکز این جعبه که با یک قاب فلزی پوشیده شده است، یک ریز تراشه قرار دارد که پیچیده تر از ریزتراشه هایی که در ماشین حساب های جیبی امروزی وجود دارد، نیست.

اما طبق گفته ی گروه کثیری از دانشمندان صاحب نظر جهان، این جعبه قدرتی کاملا استثنایی دارد. آن ها ادعا می کنند که این جعبه به منزله ی چشم دستگاهی است که به نظر می آید توانایی نگاه به آینده و پیش بینی رویدادهای مهم جهان را با دقتی بالا داشته است.

ظاهرا این دستگاه چهار ساعت قبل از حملات 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی، از وقوع آن ها آگاه شده است. اما در جو پرالتهاب نظریه های آن زمان در مورد توطئه، به سرعت این ادعاها رد شد. اما در دسامبر 2004، به نظر رسید که دستگاه، سونامی آسیا را درست قبل از زلزله در آب های عمیق که باعث وقوع آن فاجعه هولناک شد، از پیش خبر داده بود.

telepathy

اکنون، حتی شکاکان نیز قبول دارند که این جعبه ی کوچک ظاهرا توانایی های غیر قابل توجیهی دارد.

دکتر «راجر نلسون»، محقق ممتاز دانشگاه پرینستون در ایالات متحده آمریکا و رئیس طرح تحقیقاتی مربوط به پدیده ی «جعبه سیاه» است. او می گوید:»این چیزی است که می تواند جهان را در حیرت فرو ببرد.»

در تلاش برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی می افتد، ما در مراحل اولیه هستیم. در واقع، تیری در تاریکی پرتاب می کنیم.

تحقیقات دکتر نلسون که «پروژه آگاهی جهانی» نام گرفته است، در اصل از طرف دانشگاه پرینستون حمایت می شود و روی یکی از شگفت آور ترین آزمایش های طول تاریخ متمرکز شده است. هدف این پروژه، پی بردن به این موضوع است که آیا انسان ها در یک ضمیر ناخودآگاه با هم شریک هستند؟ آیا همه ی ما می توانیم بدون آنکه متوجه باشیم، از آن بهره بگیریم؟ دستگاه هایی شبیه به جعبه سیاه ادینبرگ، احتمال وسوسه انگیزی را مطرح می کنند و آن اینکه احتمالا دانشمندان، ناخودآگاه راهی را برای پیش بینی آینده کشف کرده اند. با وجود اینکه افراد زیادی، اهداف پروژه را دست نیافتنی فرض می کنند، این پروژه تاکنون 75 دانشمند معتبر از 41 کشور مختلف را به خود جذب کرده است.

محققان دانشگاه پرونستون- جایی که اینشتین بیشتر اوقات عمر کاری اش را در آنجا گذرانده- در کنار دانشمندانی از دانشگاه های بریتانیا، هلند، سوئیس و آلمان روی این مسئله کار می کنند.


همچنین این پروژه دقیق ترین و طولانی ترین تحقیقی است که تاکنون بر روی نیروهای غیر عادی ناشناخته انجام شده است.

«دیک بیرمن»، فیزیکدان دانشگاه آمستردام، می گوید: «اغلب پدیده های غیر عادی، اگر به مدت کافی مطالعه شوند، از بین می روند، اما این اتفاق برای پروژه ی آگاهی جهانی نمی افتد.» اساس این پروژه، با کار شگفت انگیز پروفسور «رابرت یان» از دانشگاه پرینستون در اواخر دهه 1970 پایه گذاری شد. او یکی از اولین دانشمندانی بود که این پدیده ی غیر عادی را جدی گرفت. وی با توجه به کنجکاوی که درباره ی چیزهایی مثل تله پاتی، دورجنبانی-نیروی فراروانی فرضی برای حرکت اشیا بدون استفاده از نیروی جسمانی بدنی- و حس ششم داشت، مصمم بود که این پدیده را با استفاده از جدیدترین فناوری موجود مطالعه کند.

یکی از این فناوری های جدید، جعبه سیاهی با ظاهر معمولی به نام «مولد رویداد تصادفی» است. این دستگاه از فناوری رایانه ای استفاده می کرد تا یک رشته ی کاملا تصادفی از دو عدد صفر و یک را تولید کند، تقریبا شبیه به یک دستگاه سکه انداز الکترونیکی.

الگوی این صفر و یک ها (ماکزیمم ها و مینیمم ها) می توانستند به صورت یک منحنی چاپ شوند. قوانین احتمالات این طور بیان می کنند که مولد ها باید تعداد مساوی صفر و یک را پشت سر هم نشان داده و با یک خط تقریبا صاف، روی نمودار نمایش داده شود. هرگونه انحراف از این تعداد مساوی به یک منحنی صعودی منجر خواهد شد.

در اواخر دهه 1970، پروفسور یان تصمیم گرفت در مورد این موضوع مطالعه کند که آیا نیروی فکر انسان به تنهایی می تواند به طریقی در استنباط دستگاه و تولید این رشته از اعداد مداخله کند یا نه. او از میان عموم افراد جامعه، به صورت تصادفی، تعدادی را انتخاب کرد و از آن ها خواست که ذهنشان را روی دستگاه مولد اعدد او، متمرکز کنند. در واقع او از آن ها می خواست که سعی کنند دستگاه را وادار کنند که یک های بیشتری نسبت به صفرها تولید کند.

در آن زمان، این نظر نامعقولی بود. اما نتایج مثبت حاصل از این کار، حیرت انگیز بودند، هرچند تا به حال توضیح قانع کننده ای برای این نتایج ارائه نشده است.

براساس تمامی قوانین شناخته شده علم، نباید این اتفاق رخ دهد، اما این اتفاق افتاده و باز هم اتفاق خواهد افتاد...

ادامه مطلب ...

کشف جسمی اسرارآمیز در مریخ

مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک جسم فلزی اسرار آمیز که از زیر یک سنگ در سطح مریخ بیرون آمده کشف شده کرده که شبیه انگشت یک ربات است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تصاویر که توسط دوربین کنجکاوی گرفته شده یک ساختار عجیب انگشت مانند را در سطح مریخ نشان می دهد که روی سنگ زیرین خود سایه انداخته است.

علاقمندان به اکتشافهای کنجکاوی اظهار داشته اند که این شی کوچک و براق که درمیان سنگها یک منظره نامتجانس ایجادکرده می تواند از موادی تشکیل شده باشد که در مقایسه با اطراف خود کمتر در معرض فرسایش قرار گرفته است.

انگشت رباتی؟ تصویری که توسط دوربین کنجکاوی گفته شده یک چسم فلزی عجیب را روی سطح مریخ نشان می دهد


این جسم ناشناخته درمیان سنگها مشاهده شده است.

گفته می شود که این ساختار 0.5 سانتیمتر یا کمتر بوده است. این تصاویر درمیان تصاویر کنجکاوی بوده که اخیرا از مریخ به زمین ارسال کرده است و تاریخ ثبت آن روز 30 ژانویه بوده است.

تصویر اجسام عجیب و اسرار آمیز در مریخ از جایی شروع شد که کنجکاوی نخستین حفره را در سطح مریخ حفر کرد تا بتواند خاک آن را آزمایش کرده و رد حیات را در این سیاره سرخ بررسی کند.

تصاویر ارسالی از مریخ نشان دهنده یک حفره کوچک است که اطراف آن را تپه هایی از سنگهای ساییده شده قرار دارد و ناسا امیدوار است که بتواند از آنها برای آزمایش استفاده کند.

این سازمان فضایی طی بیانیه ای اظهار داشت که کنجکاوی از روشهای مختلفی برای حفر چاله در سنگهای مریخی استفاده می کند تا پس از آن نمونه های مورد نظر خود را جمع کند.


مریخ نورد کنجکاوری روی سطح مریخ چیزی کشف کشده که می تواند شبیه یک دستگیره در باشد.

کنجکاوی از روشهای مختلفی برای حفر چاله در سطح مریخ استفاده کرده تا بتواند نمونه های بیشتری برای تجزیه و تحلیل جمع کند و به این پرسش که آیا حیات در مریخ وجود دارد پاسخ دهد.

نتایج یک تحقیق جدید توسط موزه تاریخ طبیعی به همراه دانشگاه ابردین نشان می دهد در تمام طول تاریخ مریخ، تمام اجزای حیات زیر سطح این سیاره وجود داشته است.

وقتی که شهابسنگها با سطح مریخ برخورد کرده اند، عملکرد آنها شبیه کاوشگران طبیعی بوده بسیاری از سنگها از زیر سطح به رو آمده اند.

براساس اظهارات دکتر جوزف میچالسکی نویسنده این تحقیق در موزه تاریخ طبیعی، در این شرایط تنها ارگانیسمهای تک سلولی امکان بقا دارند.

خورشید عامل گرمایش جهانی است؟

زمین درحال گرمتر‌شدن است،‌ اما چه‌میزان از این حرارت به واسطه انتشار گازهای گلخانه‌ای و چه‌میزان از آن به واسطه عوامل طبیعی به وجود آمده‌است؟
به گزارش فاکس‌نیوز، گزارش گروهی وابسته به سازمان ملل متحد از مطالعات آب‌و ‌هوایی نشان می‌دهد حرارت خورشید نقش کلیدی در گرمایش جهانی دارد و تاثیر آن فراتر از حدی است که تاکنون تصور می‌شد.

نتایج این گزارش که به صورت غیر‌رسمی در اینترنت افشا شده بر تاثیر بیشتر نوسانات خورشیدی بر روی لایه استروسفیر اتمسفر زمین بیش از گذشته تاکید دارد و برخی از دیگر مطالعات نشان می‌دهند این پدیده می‌تواند منجر به تاثیرات قابل توجه منطقه‌ای بر روی آب‌و‌هوا شود.


الک راولز، وبلاگ‌نویسی که این گزارش را در اینترنت فاش کرده دلیل اصلی این‌کار خود را نظر سازمان ملل درباره فعالیت‌های خورشیدی می‌داند. به گفته وی فرضیه‌ها و نتیجه‌گیری‌های هیات بین‌دولتی تغییرات اقلیمی یا IPCC در این گزارش توسط خود این هیات نادیده گرفته شده‌است. اما مردم باید بدانند این هیات چگونه نتایج اصلی را پنهان کرده‌است. به گفته وی حتی زمانی که این هیات مدارک کافی از تاثیر فعالیت‌های خورشیدی بر روی گرمایش زمین به دست آورد،‌هیچ تلاشی برای درنظر گرفتن این رویداد در پیش‌بینی‌های خود نکرد و این کاری جنون‌آمیز است.


برخی از محققان آب‌و هوایی می‌گویند که گزارش سازمان ملل از اهمیت بالایی برخوردار است اما متحول‌کننده نیست، به گفته آنها عوامل خورشیدی حقیقی‌اند اما برای این‌که بتوانند بر روی گرمایش جهانی که از اواخر قرن بیستم در جهان آغاز شده تاثیرگذار باشد، کافی نیست. به علاوه در این گزارش عنوان شده که تاثیر فعالیت‌های خورشیدی بسیار کمتر از گرمایشی است که انتظار می‌رود دراثر فعالیت‌های انسانی و انتشار گازهای گلخانه‌ای به وجود بیاید.

ناسا تخمین زده که نوسانات خورشیدی مقصر 25 درصد از افزایش 1.1 درجه فارنهایتی افزایش درجه حرارت طی قرن گذشته است. عده‌ای دیگر از محققان بر‌این باورند که متمرکز شدن بر روی فعالیت‌های خورشیدی تمرکز اصلی از حقیقت تلخ گرم شدن زمین را مختل خواهد کرد.

به گفته محققان درجه حرارت و فعالیت‌های خورشیدی از سال 1880 تا 1960 به صورت همزمان افزایش پیدا کرده‌اند اما پس از آن فعالیت‌های خورشید باوجود اینکه حرارت همچنان رو به افزایش بود، متوقف شدند. این به آن معنی است که فعالیت‌های خورشیدی کمی تغییر یافته درحالی که افزایش حرارت زمین به مسیر روبه‌بالای خود ادامه داده‌است. آرون هورتاس یکی از محققان انجمن دانشمندان نگران می‌گوید باوجود تمامی این مدارک، درشرایطی که اثرات ناشی از افزایش گرمایش جهانی احساس می‌شود، نباید نگران مسائل جانبی بود و باید یر روی تاثیراتی از قبیل وقوع توفان‌های بزرگ و خسارات ناشی از این توفان‌ها متمرکز شد.

کشف قطعه ای 300 میلیون ساله از یک سفینه فضایی!

به گزارش قدس آنلاین، در یکی از شب های زمستانی، یکی از ساکنان شهر ولادی وستک با مشاهده یک روشنایی که به زمین اطراف محل زندگی اش برخورد کرد، تکه فلزی فشرده شده یافت.
پس از بررسی این قطعه فلز توسط دانشمندان، سن آن حدود 300 میلیون سال تخمین زده و معلوم شد که این شی یک دسته ی آلومینیومی است که مربوط به طبیعت نیست و توسط دست انسان ساخته شده است. این کشف دانشمندان را دچار تحیر کرد.

این فلز کشف شده بیش از 7 سانتی متر طول دارد و شامل 98 درصد آلومینیوم و 2 درصد منیزیوم است. دلیل دانشمندان برای طبیعی نبودن این شی عجیب آن است که؛ آلومینیوم خالص به ندرت در طبیعت یافت می شود و چون این جسم شامل 98 درصد آلومینیوم است؛ در برابر فشار، حرارت و سایر شرایط طبیعی را در میزان شدید مقاوم خواهد بود.

همچنین دانشمندان روسی با مطالعات خود بر روی شهاب سنگ ها، نشان دادند که آلیاژ آلومینیوم و منیزیم جز به دست انسان ها ساخته نمی شود و بنابراین فرضیه اینکه شی، تکه ای از یک شهاب سنگ باشد نیز رد است و منشا این شی هنوز نامعلوم است.

البته شکل و شمایل این جسم نیز مانند چرخ دنده هایی با 6 شیار یک اندازه است. همچنین فاصله یکی از دنده ها به طرز عجیب و نامعلومی، بزرگ تر از سایرین می باشد که این موضوع احتمالا نشان از یک مکانیسم پیچیده است. شایعات حاکی از آن است که این شی متعلق به یک سفینه فضایی مربوط به سیاراتی دیگر است، اما دانشمندان روسی برای نتیجه گیری و کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این شی عجیب به آزمایشات خود ادامه می دهند.

منبع: http://qudsonline.ir

هرم باستانی بوسنی

هرم بوسنی اولین هرمی بود که در اروپا کشف شد. در قلب کشور بوسنی در حومه شهر ویسکو. حتما بیشتر شما تا به حال در مورد این هرم چیزی نشنیده اید و دوست دارید بیشتر بدانید. طبق معمول کسانی که دوست ندارند توهمی که از تاریخ انسانیت در ذهن ما سر هم کرده اند از بین برود، همواره با تئوری هایی که بیشتر شبیه به شوخی می ماند قدم به جلو می گذارند و تلاش دارند ثابت کنند این اکتشافات اشتباه است و این هرم یک پدیده طبیعی است و ساخته دست انسان نیست. اما در اینجا هرچقدر هم تلاش کنند و توهم سازی کنند و پنهان کاری کنند، نمی توانند مدارک روشن را از دید ما پنهان کنند. این هرم دارای تمام پایه و سازه اصلی می باشد: چهار دیوار شیب دار بدون خطا که رو به چهار جهت اصلی هستند، نوک یکدست و ورودی پیچیده. همچنین در نوک هرم ویرانه دیوارهای قرون وسطایی وجود دارد که در زمان پادشاه بوسنیایی «تِورکو کوترومانک» (1338-1391 میلادی) بر روی هرم ساخته شده بوده است.

خصوصیات این هرم بسیار نزدیک به هرم خورشید در «تئوتیهواکان» در مکزیک است و به همین دلیل نام این هرم را «هرم خورشید بوسنی» نام نهاده اند.
در این منطقه همچنین چهار سازه باستانی دیگر وجود دارد. هرم ماه بوسنی، هرم اژدهای بوسنی، هرم عشق بوسنی، و معبد زمین.
باستان شناس آمریکایی-بوسنیایی «سِمیر اوسماناگیک» که پانزده سال از عمرش را به مطالعه هرم های آمریکای لاتین پرداخته است می گوید: ما بلوک هایی را کشف کرده ایم که بسیار کیفیت متفاوتی با بلوک های ما دارند و من باور دارم بخشی از دیواره هرم بوده اند. حتی ورودی هایی با کف سنگفرش شده و تونل های زیر زمینی نیز کشف کرده ایم. (اوکتبر 2005)
مدرکی که می تواند طلسم فریب های دروغین در مورد تاریخ انسانیت که به خورد ما داده اند را بشکند. پیامی روشن که دوست ندارند شما در مورد آن بدانید.


اردوی تابستانی داوطلبان بین المللی:
هنگامی که نخست در سال 2005 هرم بوسنی کشف شد (و احتمالا بیشتر شما چیزی در این مورد نشنیدید) محققان با توجه به خاک و پوشش گیاهی انباشته شده بر روی سطح آن، عمر هرم را ارزیابی کردند. آزمایشهای رادیوکربنی نشان دادند که پوشش انباشته شده 12000 سال عمر دارد. اما آزمایشهای تازه نشان دادند که عمر هرم بسیار بیشتر از اینهاست.


اما یکی از بزرگترین اکتشافاتی که در سال 2012 در ماه ژوئن، در اولین شیفت داوطلبان بین المللی انجام شد در حالی بود که تیم توسط باستان شناسان ایتالیایی، دکتر «ریکاردو برت» و «نیکولو بیسکونتی» هدایت می شد. آنها توانستند لایه ای فسیل شده بر روی یکی از بلوک های کانکریت را کشف کنند که زمانی این لایه سراسر هرم را پوشانده بوده است.
ماده آلی کشف شده به آزمایشگاه رادیوکربن در اوکراین فرستاده شد و آزمایشها نشان دادند که این لایه حد اقل 24800 سال (+ یا – 200) عمر دارد.


هرم خورشید بوسنی اکنون با قدمتی بیش از 25000 سال پابرجاست. مدرکی که می تواند دیدگاه اشتباهی که ما نسبت به گذشته خودمان داریم را متلاشی کند و با تکانی شدید ما را بیدار و وادار به جستجوی بیشتر کند. جستجو برای به یاد آوردن اینکه ما واقعا که هستیم.