مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

اسامه بن لادن

اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن (۱۹۵۵ یا ۱۹۵۷ در ریاض، عربستان سعودی – ۱ مه ۲۰۱۱، آبیت‌آباد، پاکستان) یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده بود.اسامه بن لادن در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole) و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.وی در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ (11/2/1390) توسط ارتش ایالات متحده آمریکا در پاکستان کشته شد.

بن لادن

اسامه بن لادن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی زاده شد.طبق منابع مختلف؛ گمان می‌رود او در سال ۱۹۵۵ یا ۱۹۵۷ زاده شده‌باشد.خود وی در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۸ تاریخ تولدش را ۱۰ مارچ ۱۹۵۷ یاد کرده‌است.اسامه بن لادن دستور اولین عملیات انتحاری را برای ترور رهبر کل جبهه متحد افغانستان بر ضد طالبان یعنی احمد شاه مسعود را صادر کرد...

نام‌های مستعار
برخی از نام‌های مستعار وی عبارت‌اند از:
شیخ اسامه بن لادن
شاهزاده
شیخ
مجاهد شیخ
ابو محمد
پیامها
در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۹، در خلال جنگ غزه پیام صوتی از وی در وب‌گاه شبکه خبری الجزیره منتشر شد که مخاطبان را به جهاد و مبارزه علیه اسرائیل و آزادی نوار غزه از دست ارتش اسرائیل فرامی‌خواند.

تعقیب بین‌المللی

اسامه بن لادن در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب گذاریهای ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole)، حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.در ژانویه ۲۰۱۰ وزرات خارجه آمریکا عکسی بازسازی شده را منتشر کرد که تصویر بن لادن را بصورت یک فرد مسن با تغییرات ظاهری احتمالی نشان می‌دهد.
مرگ
در تاریخ ۱ مه (۲ مه به ساعت محلی پاکستان) ۲۰۱۱ میلادی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در پاکستان کشته‌اند. وی اضافه کرد که هم‌اکنون جسد اسامه بن لادن در اختیار آمریکا است. بنا به گفته مقامات رسمی ایلات متحده، این عملیات توسط ۲۰-۲۵ تکاور یگان فوق ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تحت فرماندگی ستاد مشترک عملیات ویژه و با همکاری سیا حمله انجام پذیرفت. این افراد به وسیله ی ۲ هلیکوپتر به مخفیگاه بن لادن حلمه کردند، که طی آن وی و همرانش کشته شدند. این عملیات هیچ کشته یا زخمی برای نیروهای آمریکا نداشت.مقامات آمریکایی گفته‌اند که سنت‌های اسلامی در مورد جنازه اسامه بن لادن رعایت خواهد شد. آزمایش دی‌ان‌ای، هویت اسامه بن لادن را تایید می‌کند.نام شهری که اسامه بن لادن در آن‌جا مخفی شده‌بود، آبیت‌آباد در نزدیکی شهر اسلام‌آباد، پاکستان ذکر شده‌است.

نظرات 1 + ارسال نظر

اینم که مرد
اطلاعاتی که درموردش نوشتی خیلی جالبه مخصوصا این روزا که حرفش زیاد شده خیلی برام جالب بود
منم آپم عزیزم...بیا...نظراتم بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد