مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

منجم ایتالیایی زلزله را پیشبینی کرد

رافائل بنداندی (1891-1979) منجم معروف ایتالیایی در سال 1915 وقوع زلزله مهیبی را در رم پیش بینی کرده بود.دیلی میل نوشت: به همین خاطر چهارشنبه مردم رم از هراس زلزله از خانه ها بیرون آمدند و از طریق توئیتر و فیس بوک به یکدیگر اطلاع داده تا در خانه نمانند. اما نکته حیرت آور اینکه زلزله نه در ایتالیا، بلکه در اسپانیا رخ داد. وی گفته بود رم در 11 ماه می 2011 به تلی از خاک مبدل خواهد شد. پیش بینی وی چند صد مایل آن طرف تر رخ داد.حتی پیش بینی هایی که از سوی مقامات علمی برخی مواقع انجام می شود نیز صد در صد درست از آب در نمی آید و حالا در این مورد خصوص مردم فکر می کنند که یک منجم توانسته کاری انجام دهد که به ظاهر عالمان نمی توانند.

وی مانند نوستراداموس صدها پیش بینی کرده که بسیاری نیز درست از آب در نیامده است.پیش بینی های هواشناسی و باران و طوفان در 24 ساعت آینده از جمله پیش بینی هایی است که با دستگاهها و ابزار های تمام رایانه ای صورت می گیرد و با این حال همیشه درست نیست.اما در اسپانیا به فاصله دو ساعت دو زمین لرزه در منطقه لورکا به وقوع پیوست و طبق آخرین اخبار 10 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. چهارشنبه بعد از ظهر ساعت 5 زلزله 4.5 ریشتری لورکا را لرزاند و دو ساعت بعد (18:47) زلزله دیگری به قدرت 5.2 ریشتر همان منطقه را لرزاند. بسیاری از خانه های قدیمی و نیز کلیسای قدیمی متعلق به قرن 15 تخریب شده است. بیش از 3 هزار نفر از مردم بی خانمان شده و بسیاری از شهر فرار کرده و به خانه بستگان خود در نواحی دیگر رفته اند...

  ناحیه مورسیا در لورکا بدترین تخریبها را داشته است.کارشناسان می گویند فوران آتشفشان اتنا با زلزله در شهر باستانی لورکای اسپانیا رابطه مستقیم دارد.کارشناسان وقوع زلزله در این منطقه از اسپانیا را نادر خوانده و از سال 1956 بدین سو این زلزله را بدترین حادثه طبیعی در اسپانیا دانسته اند. 19 آوریل 1956 زلزله باعث مرگ 11 نفر شد. جالب اینجاست که زلزله در 125 مایلی کارخانه اتمی کوفرنتس رخ داده و احزاب سیاسی بلافاصله از دولت خواسته اند تا فعالیت این کارخانه تولید برق متوقف گردد.مردم اسپانیا و ایتالیا بهر حال از وقوع این حادثه در 11 ماه می دچار وحشت شده اند و بدلیل وقوع تاسیسات اتمی در هر دو کشور بیم آن را دارند که ممکن است حادثه طبیعی مانند زلزله باعث شود تا جان آنها به خطر بیفتد.  

نظرات 1 + ارسال نظر

خیلی جالب بود علی جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد