مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی
مطالب علمی و تاریخی

مطالب علمی و تاریخی

بروزترین سایت علمی و تاریخی

آنتیستنس

آنتیستنس پایه گذار فلسفه کلبی در سال ۴۴۴ پیش از میلاد در آتن به دنیا آمد. در جوانی پس از موفقیت در نظامی گری تحت نظر گورگیاس سوفیست آموزش دید. بعد از مدتی آموزش های گورگیاس به نظرش بیهوده آمد، از این رو مجذوب سقراط و به ویژه سادگی و قناعت او گشت.


او در جلسات سقراط با چهره ای ژولیده و لباسهایی مندرس ظاهر می شد. نقل شده که سقراط به او گفته است : چرا اینقدر تظاهر! من غرور تو را از سوراخهای لباس مندرست می بینم. 

آنتیستنس بعد از مرگ سقراط مدرسه اش را در سال ۳۹۹ پیش از میلاد تاسیس کرد. محلی که او برای مدرسه اش انتخاب کرده بود در نزدیکی ورزشگاهی به نام سیناسارگس به معنای سگ سفید قرار داشت. یکی از دلایلی که فلسفه او فلسفه کلبی نامیده می شود همین موضوع است. بیشتر کسانی که جذب این مدرسه می شدند افراد فقیر وتهی دست بودند.
آنتیستنس ردا و خرقه ای خشن می پوشید و همواره با خود کیفی برای نگهداری وسایلش حمل می کرد. این نوع لباس پوشیدن او به آرامی تبدیل به لباس رسمی کلبیون گشت.
مانند سقراط، آنتیستنس هم فضیلت را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی ضروری و در گامی پیشتر کافی می دانست. به اعتقاد او این فضیلت هم شاخه ای از دانش است که با آموزش دست نیافتنی است. او با توجه به گرایشات مذهبی اش فضیلت را دوری از خواهش های شیطان (لذت و هوی و هوس) می دانست. او بر اساس همین دیدگاه مذهبی جهان را نیز تحت کنترل هوشی خدایی می دانست.

نظرات 2 + ارسال نظر
site01 1390/07/28 ساعت 19:49 http://www.site01.2fa.ir

۵۴۵۱۶۱۵۸۲۸۴گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site01.2fa.ir

m.ali 1390/07/29 ساعت 16:39 http://bia2me.blogsky.com

چقدر بده دوست دخترت شارژ نداشته باشه و بهش بگی "عزیزم شارژ نداری بگیرم" اما گوشیت عربی باشه "گ" نداشته باشه ‎!‎ خانومه زنگ زده برنامه خانواده میگه:" تو رو خدا به مردا بگین اینقدر یه چیز کوچک رو بزرگش نکنن بیفتن به جون ما زنا..)))) o هیچگاه به کوچه های بن بست ناسزا نگو...رنج بن بست بودن برای کوچه کافیست دختر 6ساله تو مهد از خانوم مربی می پرسه؟خانم دخترهای 6ساله حامله می شن؟ خانم میگه:نه. یهو پسره از ته کلاس داد می زنه:خیالت راحتشد بچه ننه؟ ajab . کم باش... اصلا هم نگرانه گم شدنت نباش..... اونی که اگه کم باشی گمت کنه همونیه که اگه زیاد باشی حیفت میکنه
دوستـت دارم ........... یـک کلـمه اسـت بـا دنـیـایـی از مسئـولـیـت گفتـنـش هنـر نـیـسـت------------------------ مسئـولیـت پـذیـریـش هنـر اسـت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد